قوله تعالى وَ یَوْمَ نَحْشُرُهُمْ جَمِیعاً
كردگار قدیم، جبّار نام دار عظیم، جلّ جلاله و عظم شأنه خبر میدهد از هیبت و سیاست روز رستاخیز، روز حشر و نشر، روز عرض و شمار، روز محاسبت و مسائلت خلق اوّلین و آخرین جمع كرده، دیوان مظالم فرو نهاده، ترازوى عدل در آویخته، دوزخ آشفته، برگستوان سیاست بر افكنده، و آن را بعرصات حاضر كرده، شعله اى آتش حسرت از دلها بر افروخته، جانها بلب رسیده، دوست و دشمن آشنا و بیگانه از هم جدا كرده، آن ساعت از جناب جبروت و درگاه عزّت بحكم سیاست نداى قهر آید بعابد و معبود باطل مَكانَكُمْ أَنْتُمْ وَ شُرَكاؤُكُمْ
توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.
- برچسب ها: قرآن، حق، محمد، وعده صدق، شرکاء، قیامت،
- لینکهای مرتبط: نظری به سوره مبارکه ناس ، خیر در نیوشیدن است ،
-
امام جواد (ع):
كمـك دهنده ظلـم
و كسى كه راضى به ظلم باشد
هـر سه شـریك خـواهنـد بـود.

الْعامِلُ بِالظُّلْمِ، وَالْمُعینُ لَهُ، وَالرّاضى بِهِ شُرَكاءٌ
توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.
- برچسب ها: امام جواد، ظلم، ظالم، حدیث، شرارت، تایید، سکوت،
- لینکهای مرتبط: ظلم و ستم در کتب آسمانی ، معانی ظلم در قرآن کریم ، ظلم بمردم موجب خروج از ولایت اهل بیت (ع) میشود ! ،
-

تونر پوست
یه تکه پنبه رو در آب برنج خیس کرده و از اون برای پاک کردن پوست استفاده کنید. آب برنج هرگونه ناخالصی سبوم اضافی را از روی پوست شما پاک میکند و باعث می شود پوست شاداب و نرم شود.
ماسک صورت
یک تکه پارچه به اندازه صورتتان برداشته و قسمت چشم، دهان و سوراخ های بینی را روی پارچه ببرید.
این پارچه ها را داخل آب برنج برای ده دقیقه خیس کنید. بعد این ماسک را برداشته تا آب اضافی آن خارج بشود و بعد به دقت آن را روی صورت قرار بدهید. دقائقی صبر کرده و بعد ماسک را بردارید. این ماسک به شما احساس شادابی می دهد .
شستشوی صورت
آب اضافی برنج را در یک بطری ریخته و نگه دارید و وقتی می خواهید صورتتان را بشورید از آن استفاده کنید تا پوستی زیبا و درخشان داشته باشید. با این کار دیگر نیازی به محصولات زیبایی ندارید و پوست سالمی خواهید داشت، آب برنج راه حل نهایی است!
توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.
- برچسب ها: برنج، آب برنج، خواص آب برنج، حلیم برنج، زیبایی پوست، مو، طب،
- لینکهای مرتبط: درمان سوزش و داغی کف پا ،
-
قوله تعالى و تقدّس هُوَ الَّذِی یُسَیِّرُكُمْ فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ...
بزبان اهل اشارت سیر در برّ راه بردن است در مشارع شرع از روى استدلال بواسطه رسالت، و سیر بحر غلبات حق است كه در وقت وجد عنان مركب بنده بىواسطه در منازل حقیقت بمشاهد قدس كشد، تا چنان كه در دریا سیر یك ماه بیك روز كنند، این جوانمرد درین میدان بیك جذبه الهى مسافت همه عمر باز برد.
اینست كه گفتند: جذبة من الحق توازى عمل الثقلین سیر برّ، سیر عابدان است و زاهدان در بادیه مجاهدت، بر مركب ریاضت بدلالت شریعت، مقصد ایشان بهشت رضوان و نعمت جاودان.
سیر بحر، سیر عارفان است و صدّیقان در كشتى رعایت، میرواند آن را باد عنایت در بحر مشاهدت، مقصد ایشان كعبه وصلت و راز ولى نعمت.
و گفته اند برّ و بحر اشارت اند بقبض و بسط عارفان، گهى در قبض میان دهشت و حیرت مىزارند، گهى در بسط میان شهود و وجود مىنازند.
توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.
قوله تعالى: إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ یَهْدِیهِمْ رَبُّهُمْ...
از روى اشارت بر ذوق اهل معرفت، این آیت رمزى دیگر دارد.
میگوید مؤمنان و نیك مردان بحقیقت ایشان اند كه احدیّت ایشان را بنعمت كرم در قباب غیرت بدارد، و بحسن عنایت پرورد، بمعرفت خودشان راه دهد، و بصحبت خود نزدیك گرداند، تا او را یگانه شوند و از غیر او بیگانه شوند.
پیر طریقت گفت
توحید نه همه آنست كه او را یگانه دانى
توحید حقیقى آنست كه او را یگانه باشى وز غیر او بیگانه باشى،
توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.
- برچسب ها: دعا، سلام، بهشت، تجری من تحت الانهار، غیب، مومن، آیات،
- لینکهای مرتبط: موجودات مجرد ،
-
اللَّه منوّر القلوب، الرحمن كاشف الكروب، الرحیم غافر الذّنوب.
اللَّه است افروزنده دل دوستان. رحمن است باز برنده اندوه بیچارگان. رحیم است آمرزنده گناه عاصیان.
اللَّه است كه دیدار خود رهى را كرامت كند بى حجاب.
رحمن است كه از خزینه خود روزى دهد بى حساب.
رحیم است كه بفضل خود بیامرزد بى عتاب.
توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.
- برچسب ها: الله، خلق، آفرینش، آغازگر، شفاعت، برگرداننده، رحمن و رحیم،
- لینکهای مرتبط: خیر در نیوشیدن است ،
-
قوله تعالى: یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ كُونُوا مَعَ الصَّادِقِینَ،
هم فرمانست و هم تشریف و هم تهنیت،
فرمان خدا، تشریف بسزا، تهنیت زیبا،
فرمانى مهربار، تشریفى دلدار، تهنیتى بزرگوار.
مى فرماید تا بنده را بخود نزدیك كند، تشریف میدهد تا رهى، دل بر مهر وى نهد، تهنیت مىكند تا صحبت وى جوید، كار آن رهى دارد كه در دل مهر وى دارد، از حقّ برو خورد كه دلى زنده دارد، یادگار كسى پذیرد كه از حقّ تشریفى دارد، با جهان و جهانیان روزگار بیگانه وار گذارد.
توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.
قوله تعالى: إِنَّ اللَّهَ اشْتَرى مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَ أَمْوالَهُمْ...
بر ذوق عارفان و طریق خاصگیان، این آیت جاى ناز دوستان است و میدان اسرار صدّیقان، و تهنیت مؤمنان، تهنیتى زیبا و تشریفى بسزا، تهنیتى كه دل را انس است و جان را پیغام.
آرایش مجلس است و سرمایه مفلس. زینت زبانها و زندگى دلها.
تهنیتى كریم، از خداوندى كریم، در ذات كریم و در صفات كریم، و در مهر كریم و در نواخت كریم و در بخشش كریم. رهى را بفضل خویش مى بخشد آن گه بخشیده خود ازو باز میخرد.
خود میدهد خود معاملت میكند و در آن معاملت، سود همى رهى را مى بخشد و زیان خود مى پذیرد اینست نیكوكارى و كریمى. اینست مهربانى و لطیفى.
...
رب العالمین در ازل پیش از وجود بنده، بنده را بخرید. خود بایع بود و خود مشترى. خود فروخت و خود خرید،
توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.
قوله تعالى: وَ السَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ...
خداوند كریم مهربان توانا و داناى پاك دان یگانه و یكتا در نام و نشان جل جلاله و تقدست اسماؤه و تعالت صفاته و توالت آلاؤه و نعماؤه درین آیت امت محمد را بر سه قسم نهاد بر اندازه درجات ایمان ایشان و تفاوت در اعمال و تباین در اخلاق ایشان
همان تقسیم كه جایى دیگر كرد و تفصیل داد:
فَمِنْهُمْ ظالِمٌ لِنَفْسِهِ
وَ مِنْهُمْ مُقْتَصِدٌ
وَ مِنْهُمْ سابِقٌ بِالْخَیْراتِ
آنجا پیوسته گفت و اینجا گسسته: اما تقسیم همانست و تفصیل همان:
اول وَ السَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ، سابقان اند.
دیگر: وَ آخَرُونَ اعْتَرَفُوا بِذُنُوبِهِمْ، مقتصدانند.
دیگر: وَ آخَرُونَ مُرْجَوْنَ ظالمان اند،
و آن گه درین آیت ابتدا بسابقان كرد.
توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.
قوله تعالى: وَ جاءَ الْمُعَذِّرُونَ مِنَ الْأَعْرابِ...
دو گروه بغزاء تبوك نرفتند: گروهى منافقان و گروهى مؤمنان
اما منافقان ظاهر بخلاف باطن نهادند رب العالمین گفت: قُلْ لا تَعْتَذِرُوا لَنْ نُؤْمِنَ لَكُمْ
گوى عذر دروغ منهید و بهانه باطل میارید كه از شما راستى نیاید.
آن كس كه در ازل كژ آفریدند راست كى گوید؟!
حبلى گسسته چه بار كشد، چراغى كشته چه روشنایى دهد، صریع القدرة لا ینعشه الجهد و الحیلة.
دیگر گروه مؤمنان اند، عنایتیان حضرت و برداشتگان لطف رب العالمین، ایشان را خود با عذر دادن نگذاشت ایشان را نیابت بداشت و عذر بنهاد كه لَیْسَ عَلَى الضُّعَفاءِ برین ضعیفان پیران فرو ریخته و درویشان شكسته، هیچ حرج نیست و نشستن ایشان بعذر ناتوانى، آن را تبعه اى یا تبعتى نیست، اعتقاد ایشان آنست كه اگر قدرت بودى ایشان را و ساز و توان بیرون شدن بصحبت رسول، آن را غنیمت شمردندید و بذل جان در سبیل خدا بر ایشان آسان بودید، رب العالمین آن اعتقاد و صفاء دل ایشان بپسندید و بر ضعف و عجز ایشان رحمت كرد و ایشان را عذر بنهاد امّا بشرط آنكه نصیحت و نیك خواهى باز نگیرند خداى را و رسول را.
توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.
- برچسب ها: جهاد، اذن، مریض، منافق، عذر جهاد منافق، تبوک،
- لینکهای مرتبط: تفسیر سوره انفال 01 (302) ،
-
قوله تعالى: الَّذِینَ یَلْمِزُونَ الْمُطَّوِّعِینَ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ فِی الصَّدَقاتِ...
اصحاب شریعت دیگراند و اصحاب حقیقت دیگر،
خادمان راه شرع جدااند، خلوتیان قرب و مشاهدت جدا،
اهل شریعت از هر دویست درم پنج درم بدادند و رضاء حق در آن بجستند تا بناز و نعیم خلد رسیدند.
فرمان برداران اند و حق شرع گزاران اند و پسندیدگان اند لكن نه چون اهل خلوت و مشاهدت و نه چون خداوندان یافت و صحبت كه خلیل وار، دست توكّل از آستین رضا بیرون كردند و بر روى اسباب و علائق باز زدند هر چه داشتند از این حطام دنیا بذل كردند و در سبیل خدا جان و دل در معرض بلا و محنت نهادند و در اظهار دین اسلام و اعلاء كلمه حق با دشمن بكوشیدند و نیز خود را در راه حق مقصر دیدند لاجرم هر ساعت از جناب جبروت و درگاه عزت الهیت بنعت رأفت و رحمت ایشان را نو تشریفى و تخصیصى مىآید، آن منافقان دون همت مختصر دیده یك صاع خرماى بو عقیل مختصر داشتند و محقر و بدان طنز كردند چه زیان دارد وى را این طعن منافقان، و رب العالمین او را مىنوازد و میگوید: وَ الَّذِینَ لا یَجِدُونَ إِلَّا جُهْدَهُمْ، و مصطفى تسلى دل وى را آن صدقه از وى پذیرفته و اكرامى كرده و بر سر همه صدقهها ریخته و این خبر بیرون داده كه: افضل الصدقة جهد المقلّ.
توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.
- برچسب ها: صدقه، منافق، قبول، استغفار، بخشش، عفو، هفتاد،
- لینکهای مرتبط: خیر در نیوشیدن است ، موجودات مجرد ،
-
قوله تعالى: وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِناتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ
پاكست و بزرگوار و مهربان، خداوند جهان و جهانیان، دارنده همگنان، و نوازنده دوستان، یار درویشان و پناه ضعیفان و یادگار بى دلان،
بنگر كه مؤمنان را چون نواخت و ایشان را چه تشریف داد از كرم و لطف خود چه نمود، ایشان را همه فراهم داشت و دوستان و برادران یكدیگر كرد و آن گه همه را بخود نزدیك كرد از آنكه این دنیا منزلى است از منازل راه بندگان درین منزل مسافراند روى نهاده به درگاه او و مقصد ایشان نه، مگر كعبه ذو الجلال.
او میان ایشان برادرى و دوستى افكند و الفت و اتحاد نهاد تا این منزل بدوستى یكدیگر برادر وار باز برند و بسعادت آخرت رسند.
توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.
قوله تعالى: إِنَّمَا الصَّدَقاتُ لِلْفُقَراءِ...
اى هرگز روزى دلت همراه درد فقرى نابوده و در همه عمر یك ساعت یعقوب وار در بیت الاحزان فقر نانشسته...
گمان بردى كه بى آنكه امروز شربت فقر چشى و لباس ریاضت پوشى، فردا با فقراء صحابه و مردان راه فقر منازل علیّین برى، گمانت خطاست و تدبیرت ناراست.
ایشان بر آن فقر خویش هزار بار عاشقتر از آن بودند كه تو بر خواجگى خویش.
عبد الرحمن عوف مهترى بود از مهتران صحابه امّا جمال فقر از وى روى پوشیده بود. روزى بحضرت مصطفى در آمد و سعد معاذ درویش صحابه آنجا حاضر بود، از عبد الرحمن سخنى بیامد كه آن درویش دلتنگ گشت و رنجور شد. پس از آن عبد الرحمن یك نیمه مال خویش فداى آن رنج دل وى میكرد و وى مى نپذیرفت.
رسول خدا گفت: یا سعد چرا نمی پذیرى؟
گفت: یا رسول اللَّه گوهر فقر عزیزتر از آنست كه بكلّى دنیا بتوان فروخت.
توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.
- برچسب ها: صدقات، زکات، ابن السبیل، غارمین، وامداران، قرض داران، توبه،
- لینکهای مرتبط: موجودات مجرد ،
-
قوله تعالى: إِنْ تُصِبْكَ حَسَنَةٌ تَسُؤْهُمْ.
هر كه نعمت وى تمامتر و نواخت خداى بر وى بزرگتر، حاسدان وى بیشتر.
منافقان كه نعمت و نواخت و فضل خداى دیدند بر مصطفى و مؤمنان حسد بردند و صفت حسود اینست كه خداى گفت: إِنْ تُصِبْكَ حَسَنَةٌ تَسُؤْهُمْ، چون نعمت و فضل خداى را بر كسى بیند اندوهگن شود و رضا و خشنودى او جز در زوال نعمت نیست.
...
و در خبر است كه موسى علیه السلام مردى را دید نزدیك عرش عظیم درجه بزرگ یافته و بنواخت بىنهایت و لطف بىكران رسیده موسى چون او را بآن ترتیب و آن منزلت دید بوى غبطت برد و آن منزلش آرزو خواست گفت:
بار خدایا آن مرد بآن رتبت و منزلت بچه رسید؟
گفت: أَمْ یَحْسُدُونَ النَّاسَ عَلى ما آتاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ، نعمت خدا و فضل نعمت خدا بر بندگان دید و بایشان حسد نبرد.
توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.
- برچسب ها: الله، منافقان، عبدالله بن ابی، جد بن قیس، صدقه، زکات، انتظار،
- لینکهای مرتبط: تفسیر سوره انفال 01 (302) ، موجودات مجرد ،
-
Addhama Allah Ojoorona Wa Ojoorakom Bi-Shuhadat Al-Imam Al-Ridha Alayhi Al-Salam.
May Allah (Subhanahu Wa Ta’Ala) magnify our reward and your reward, for our grieving of the Martyrdom of Imam Al-Ridha Alayhi Al-Salam.

ساری,گاهنوشتهای محمود زارع:حضرت در عصر مأمون زندگی میکردند ،مأمون به بهانههای مختلف جلسات علمی خاصی را تشکیل میداد او حتی از فرصتهای کوتاه دیدار حضرت بهره میجست و سؤالات علمی و قرآنی مطرح میکرد.
مأمون به نحوی حُسن استفاده را از همراهی با حضرت میجست و در همین همراهیها تفاسیر بعضی از آیات مبهم را از حضرت سوال میکرد و او جلسات گوناگونی تشکیل میداد و علما را از ملیّتها و اقلیمهای مختلف دعوت میکرد،همچنین مذاهب مختلف را در مقابل حضرت قرار میداد تا از زبان مطهر امام رضا(ع) کلمات نورانی دریافت شود.
توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.
نهمین از فرزندانت - ای حسین (ع) - همان قائم بالحق است که پیروزی دهنده دین و گستراننده عدل است . . . اما بعد از غیبت و سرگردانی ، که در این غیبت ، هیچ کس ثابت بر دین نمی ماند ، مگر مخلصانی که با روح یقین مباشرت دارند.(1)
مولا علی (ع) فرمود :
خداى سبحان فرموده است هر گاه كسى كه معرفت به من دارد و نافرمانى مرا بكند من هم بر او چیره گردانم كسى را كه مرا نشناسد.(2)
حضرت امیر المؤمنین فرموده است:
همانا خدا را بندگانى است كه دلهایشان از خوف خدا شكسته بطورى كه هیچ سخن نمیگویند با اینكه آنان سخنسرایان فصیح میباشند، نجیب مردانند كه بسوى اعمال شایسته پیشى می گیرند با اینكه مردان شایسته اند خود نمائى بشایستگى نمیكنند كردار نیك زیاد دارند ولى اندك می شمارند و خویشتن را از بدان می شمارند با اینكه از خوبانند.(3)
توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.
- برچسب ها: امام علی، مولا علی، پنهان، پیدا، بندگان خاص، شهرت، تمجید،
- لینکهای مرتبط: علت دورویی , احساس حقارت ، نوای دلنشین یا مولا یا حیدر +دانلود ، رفع مصیبت و بلا با شاد کردن مردم ، سوء استفاده از قدرت و ستم بر مردم موجب زوال حکومت میشود ،
-
قوله تعالى: إِلَّا تَنْصُرُوهُ فَقَدْ نَصَرَهُ اللَّهُ إِذْ أَخْرَجَهُ الَّذِینَ كَفَرُوا ثانِیَ اثْنَیْنِ إِذْ هُما فِی الْغارِ
سعادت بندگان در عنایت است و آنجا كه عنایت است پیروزى را چه نهایت است.
كار جذبه الهى دارد مغناطیس عزت و كشش عنایت.
هر كجا كششى بود آنجا كوششى بود.
هر كجا صدقى بود آنجا تصدیقى بود. و هر كجا تصدیق بود آنجا دلى بود و آنجا كه دل بود فتحى بود و آنجا كه فتح بود سعادت بود.
توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.
- برچسب ها: الله، محمد، دارالندو، غار، مهاجرت، فرشته، عذر جهاد،
- لینکهای مرتبط: تفسیر سوره توبه 04 (312) ، خیر در نیوشیدن است ،
-
قوله تعالى: یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنَّ كَثِیراً مِنَ الْأَحْبارِ وَ الرُّهْبانِ الآیه
درین آیت هم تخصیص است و هم تشریف است و هم تهدید و وعید.
اول آیت تشریف مؤمنان است. ایشان را بنداء كرامت میخواند و به خطاب كریم مىنوازد، نواخت خود بر ایشان مىنهد عطاء خود بر ایشان مىریزد و بایمان ایشان خود گواهى مىدهد.
اینست كرامت و نعمت.
اینست لطافت و رحمت.
كارى در ازل ساخته.
بنده را بى بنده عقد دوستى بسته و نداء كرامت و نعمت بجان وى رسانیده.
توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.
قوله تعالى: یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا آباءَكُمْ وَ إِخْوانَكُمْ...
هر كه حلقه انقیاد شرع در گوش فرمان كند به بهشت رسد
هر كه دیده حرص بناوك فقر و فاقة بدوزد از دوزخ برهد،
هر كه صفات خود قربان مهر ازل كند اسرار علوم حقیقت از دل وى سر برزند،
هر كه یعقوب وار در بیت الاحزان عشق نشیند و از علایق و خلایق ببرّد بصحبت مولى رسد.
توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.
قوله تعالى: وَ إِنْ نَكَثُوا أَیْمانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ... الآیة.
یك قول آنست كه اینان اهل بدعت و اهواء اند كه كتاب خدا و سنّت مصطفى واپس داشتند و آن را سست دیدند، و صواب دید رأى خویش و مستحسنات عقول فرا پیش داشتند و بچشم تعظیم در آن ننگرستند تا اسیر تهمت و شبهت گشتند، نه اعتقاد بر بصیرت دارند نه سخن بر بیّنت نه طریق كتاب و سنّت، راست چون درختى كه بیخش بدعت، ساقش ضلالت، شاخش لعنت، برگش عقوبت، شكوفه اش ندامت، میوه اش حسرت.
توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.
- برچسب ها: الله، محمد، علی، عهد، حاج، سقایه، جهاد،
- لینکهای مرتبط: تفسیر سوره انفال 01 (302) ، خیر در نیوشیدن است ،
-
النوبة الثالثة
قوله تعالى: بَراءَةٌ مِنَ اللَّهِ وَ رَسُولِهِ.
و عید كافران است و تهدید بیگانگان،
و سرانجام كفر ایشان فراق جاویدان و حسرت بیكران،
درخت نومیدى ببر آمده و اشخاص بیزارى بدر آمده،
چه سود دارد اكنون زارى، كه خداى حكم كرد به بیزارى،
اینست فضیحت و رسوایى، ماتم بیگانگى و مصیبت جدایى،
امروز خسته زخم قطیعت، فردا سوخته آتش عقوبت،
امروز عذاب و خزى، وَ أَنَّ اللَّهَ مُخْزِی الْكافِرِینَ و فردا حسرت، اخْسَؤُا فِیها وَ لا تُكَلِّمُونِ،
امروز سیاست، فَاقْتُلُوا الْمُشْرِكِینَ، و فردا زقوم و حمیم و غسلین.
مسكین آدمى كه پیوسته در غفلت است یا در طاعت یا فترت است، نداند كه سرانجام كار وى چیست.
آشنایى است یا بیگانگى در غفلت و معصیت مىزید، و این نشان بدبختى است، حرام میخورد و بخسران دین رضا میدهد، و این نشان بیزارى است، در فرمان شرع سستى و با نهى حقّ ناپاكى، و این نشان شوخى است.
توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.
- برچسب ها: توبه، برائت، امام علی (ع)، ابوبکر، مسجدالحرام، نقض عهد، ماههای حرام،
- لینکهای مرتبط: تفسیر سوره انفال 01 (302) ، مباحث قرآنی رمضان (11) ،
-
قوله تعالى: یا أَیُّهَا النَّبِیُّ حَسْبُكَ اللَّهُ وَ مَنِ اتَّبَعَكَ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ، ...
اى جوانمرد، گوهر وصال او نه چیزى است كه بدست هر دون همّتى افتد،
درّیست كه در صندوق صدق صدّیقان بدست آید،
عبهرى است كه از حدائق حقایق عاشقان پیدا شود.
غوّاصان این گوهر هر یكى على الانفراد، خورشید ارادت و مستقرّ عهد دولت و مقبول حضرت الهیّت آمدند،
صفت ایشان اینست كه رب العزّة گفت در آخر سورة: آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَ الَّذِینَ آوَوْا وَ نَصَرُوا.
توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.
قوله تعالى: وَ لَوْ تَرى إِذْ یَتَوَفَّى الَّذِینَ كَفَرُوا... الایة.
مرگ چهار قسم است:
مرگ اهانت و لعنت، و
مرگ حسرت و مصیبت، و
مرگ تحفة و كرامت، و
مرگ خلعت و مشاهدت.
مرگ لعنت مرگ كافران است، حسرت مرگ عاصیان است، و مرگ كرامت مرگ مؤمنان است، مرگ مشاهدت مرگ پیغمبران است.
مرگ لعنت را گفت: وَ لَوْ تَرى إِذْ یَتَوَفَّى الَّذِینَ كَفَرُوا....جایى دیگر گفت: وَ لَوْ تَرى إِذِ الظَّالِمُونَ فِی غَمَراتِ الْمَوْتِ.
یا سید، اگر بینى تو آن كافران را در آن سكرات مرگ، و آن زخم و ضرب فریشتگان عذاب كه از سیاست و هیبت و نهیب ایشان آسمان و زمین میلرزد، آن كافر در میان دود و آتش و بوى ناخوش گرفتار شده و ضربت ملك و قطیعت ملك بر دل آمده، اگر بنالد بر خود درد افزاید و اگر بزارد نداء لا بشرى آید، گرد نوایست بر رویش نشسته و آتش قطیعت در جان افتاده و دوزخ پر زفیر كرده و ملك از وى بیزار گشته، زینهار از قهر قطیعت، زینهار از داغ فرقت.
توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.
- برچسب ها: انفال، مرگ، عهد، خائن، فرشتگان، خشونت فرشتگان، عذاب،
- لینکهای مرتبط: تفسیر سوره انفال 01 (302) ، موجودات مجرد ،
-